מגבהי רכבים- ובמונח השגור – בדיקת ליפטים ועקרונות בטיחות

חברתנו מספקת שירותי בדיקה לליפטים (בדיקה למגבהי רכב) ובסופו של התהליך ביצוע תסקיר לליפטים.

סוגי המגבהים לרכב ושיטות ההפעלה המכאניות

  • מגבה עמוד יחיד, דו עמודי, ארבע עמודים.
  • בוכנה יחידה או כמה בוכנות.
  • מגבהי מספריים.
  • מגבהי מקבילים.
  • מגבים קצרי מהלך (עד 50 ס"מ- לא מאפשרים עבודה מתחת למגבה)

הסימנים ותוויות המופיעים על גבי המגבה

  • לחצן ON-OFF, סימונים : עומס נקוב (ק"ג או טון), משקל עצמי, שלט אזהרה "אסור לעלות או לרדת עם התקני נשיאת העומס", לחץ הידראולי, הספקת החשמל,מהירות רוח מירבית, יצרן, ארץ ייצור, דגם, מספר סדרתי, הוראות בטיחות, לחצנים.

מקדם דינמי המוגדר למגבה ומה מהירות הרוח המותרת לשימוש

  • פי מוגדר כ 1.151 ᵠ, עד 14 מ"ש, 125 ניוטון מטר.

מהירות הרמת המגבה,  שיטת הלחיצה על כפתור ההרמה ומהירות הורדה בחירום

  • מהירות ההרמה המירבית המותרת הינה 0.15 מ/ש, ומהירות הטיה של לא יותר מ0.1 מ/ש, שיטת הלחיצה הינה מתמדת  ומהירותה ורדה בחירום הינה עד 1.5V.

רמת הגנה למים ואבק

  • IP54  לפחות.

שסתום פריקה ומה אפיונו

  • מתחבר כשסתום ראשון במעגל, שסתום פורק מגיע עם הגנה בפני כיוונון לא מורשה, ומכוון ל 110% מהע.ע.ב.

 גובה התחלת קיבוע הזרועות ומאיזה גובה מתחילים שיני העצירה

  • קיבוע הזרועות החל מגובה 0.1 מטר ושיני העצירה החל מגובה של 0.5 מטר כל 0.1 מטר. בליפט מעל בור נדרש התקני תפסיה (שיני עצירה) החל מהגובה ההתחלתי.

מקדם בטיחות לכבל ,לבוכנות הידראוליות ולפניואמטי

  • מקדם בטיחות לשרשרת לקריעה 1:4, לבוכנה הידראולית ללא עיוותים שיורים 1:2 ופניאומטי 1:3.

חוזק הכבלים וסוגם, חוזק הסיימים בכבלים, האם מותר מהדקים, חוזק הברגים.

  • חוזק הכבלים יהיה בין 1570-1960 ניוטור לממ"ר, מסוג 114 תיילים (6*19) ,אסור מהדקים, חוזק נדרש לפחות 80 אחוז, ברגים לפחות 8.8.

בדיקות עומס יבוצעו במגבה הרמה בהתאם לתקן בבדיקות ראשוניות

  • בדיקה ב115 אחוז עומס דינאמי, 150 אחוז עומס סטאטי ללא עיווי משתייר, בדיקת עומס נקוב לאורך כל המהלך במהירות הנקובה, בדיקת הגנה מפני דליפה ב100 אחוז ו-40 אחוז עומס, בדיקת פילוס ואי חריגה מהמהירות המותרת. תבוצע גם בדיקה ללא עומס. בדיקת מערכת קיבוע הזרועות.

גובה העצירה הנמוך למגבה ומדוע ומה גובה העצרים למניעת הדרדרות

  • גובה עצירה של 12 ס"מ מגובה 0 ולחיצה נוספת להמשך- מניעת מעיכת כף רגל, גובה עצרים לפחות 10 ס"מ.

העומס שמתוכנן להפעלה אופקית ע"י המפעיל על המגבה

  • העומס האופקי לתכנון הינו 1000 ניוטון.

 קריטריוני הפסילה לאומים הנושאים בליפט בורגי

  • המרווח בין האומים נדרש להיות לפחות 1-2 מ"מ- ניתן לראות זאת ע"י פין כאשר יבלוט החוצה זה אומר שהאום בטחון והאום נשיאה נמצדו.

תדירות החלפת השמנים ובדיקת מערכת הידראולית

  • החלפת שמן הידראולי כל שנה, ספריי לשרשראות ההרמה וגירוז המיסבים והזרועות, חוברת המצאות מסנן הידראולי ומדיד לשמן הידראולי לבדיקת הכמות, מיכל הידראולי יהיה כזה שיספיק לכל המערכת ועוד 10 אחוז לפחות. הבוכנות יצוידו במפסקי גבול עליון ותחתון.

 ריכוז מאמצים בליפט ואפידמיות

  • אום נשיאה, שן תופסת לנפילה, קיבוע ברגי וגג"ש זרועות, איזון בין העמודים, כריות הגומי ולוחיות משען (עם תבריג עצירה עצמית, אום אבטחה ופין מפציל), ברגים ואומים פתוחים, סדקים, ברגי חיבור לקרקע, גובה הרפידה לא יהיה גבוה מקוטר המעגל.

מה מונע צניחה חופשית לאחר שבהורדה הליפט יתקל במחסום?

  • בדיקת רפיון כבל, באומים קיים מנגנון בין האומים ל"רפיון"

באיזה שיטת בקרה פועל הבלם במגבה ואיזה סוג בלם אסור להשתמש?

  • הבלם הינו מסוג "מצב רגיל מצב מופעל" והוא משתחרר רק בהפעלת כוח, הבלם אוטמטי גם כאשר יש שחרור מהבקרה וגם כאשר יש הפסקה ממקור הכח, בלם מותר מסוג קפיצי לחץ/סנדלים/רפידות. לא מאושר בלמי סרט.

לכמה מחזורי עבודה מוגדר מגבה?

  • 22 אלף מחזורי עבודה בעומס נקוב.

מהי מהירות רוח מירבית מותרת לעבודה ומה המהירות הרוח לתכנון בתנאי קיצון (case 3), ומה כוחה, מה הכח למומנט המייצב לרוח הקיצון?

  • מהירות הרוח המירבית לעבודה שגרתית הינה עד 14 מ/ש, [ 50 קמ"ש] , והכח הינו 125 נ' למ"ר. ובתכנון נתייחס לcase 3 במהירות של 28 מ/ש [100 קמ"ש], בכח של 500 נ' למ"ר. הכח המייצב לרוח חריג הינו 1 קילו ניוטון למטר (מומנט מייצב פי 2 ממונט מהפך).

מה מקדמי היציבות לליפט והיחס בין ממומנט מייצב למהפך למקרים 1, 2 ו-3?

  • מומנט מהפך כפול 1.3 עבור מקרה 1, 1.2 עבור מקרה 2, 1.1. עבור מקרה 3.

מה ההפרש האיזון המותר בין שני עמודים?

  • ההפרש המותר הינו עד 50 מ"מ או הטיה של 1 מעלות כאשר המערכת תקינה.
  • הפרש של 100 מ"מ נוספים כאשר יש כשל במערכת (שבר/קריעה)

מהם התקני הבטיחות במגבה?

  • התקן עצירת חירום- פטריית חירום.
  • התקן למניעת תנועה שלא במתכוון-עצירה עצמית לבורגי או התקני נעילה למכאני
  • שסתומי פריקה- כיוון ל110 אחוז.
  • מערכות לקיבוע זרועות הרמה – החל מגובה 10 ס"מ
  • התקני בטיחות למניעת הדרדרות- גובה 10 ס"מ מעל גובה של 0.75 מטר
  • התקני תפיסה- ברגע של קריעת שרשרת התפיסה תבוצע תוך לא יותר מ10 ס"מ
  • התקני נשיאת עומס נלווים ללא עומס
  • אמצעי בטיחות למקרה של נזק בצינורות קשיחות וגמישים- שסתום חד כיווני והנמכת מהירות בהורדת חירום ל1.5 ממהירות ההורדה.
  • אמצעים למניעת צביטה וגזירה- מערכת למניעת מעיכת רגל גובה 12 ס"מ מהקרקע.
  • מפסקי בטיחות- כגון מפסקי קריעה, רפיון, צביטה, עם הניתוק תבוצע רק התנועה המבוצעת אבל עדיין תתאפשר תנועה לכיוון ההפוך. אלא אם כן זה כשל ואז תמנע כל המשך. ברגע שהזרם מתנתק התקני הבטיחות יפעלו.

מה נדרש לבדוק בבדיקת התכן?

  • שרטוטים תואמים למגבה
  • חומרים ממנו מורכב המגבה
  • מעגלים חשמלים והידראולים ופניאומטים
  • הוראות הרכבה בטיחות תחזוקה ופירוק
  • בדיקת חישובי מבנה
  • בדיקת חישובי יציבות.

מה התמירות הגבוה המותרת לתכנון, מה היחס בין קוטר תוף לקוטר כבל ומה היחס בין מאמץ כניעה למאמץ UTS?

  • עד למדה שווה ל250 לכל היותר,יחס פי 18 לפחות, יחס הינו עד 0.7 בהתאמה.

להזמנת מהנדס לבדיקת הליפט ועריכת תסקיר לליפט (תסקיר למגבה) חייג 0548008179 או 0527996690

Call Now Button דילוג לתוכן