שיאן הנדסה כהן בע"מ -שירות בודק מוסמך למתקני הרמה
  • דף בית
  • השירותים שלנו
    • בדיקת מלגזות
    • בדיקת רמפות
    • בדיקת ליפטים
    • בדיקת אביזרי הרמה
  • מאמרים
  • אודות
    • מדיניות האיכות
  • שאלות נפוצות
  • צור קשר
  • 054-8008179
  • [email protected]
  • משהב"ט: 0011021844
  • דף בית
  • השירותים שלנו
    • בדיקת מלגזות
    • בדיקת רמפות
    • בדיקת ליפטים
    • בדיקת אביזרי הרמה
  • מאמרים
  • אודות
    • מדיניות האיכות
  • שאלות נפוצות
  • צור קשר
  • 054-8008179
  • [email protected]
  • משהב"ט: 0011021844
דפנות הידראוליות – בדיקת רמפות למשאית ואישור רמפה
ראשי » מאמרים » דפנות הידראוליות – בדיקת רמפות למשאית ואישור רמפה

דפנות הידראוליות – בדיקת רמפות למשאית ואישור רמפה

4 בספטמבר 2019 23:47 אין תגובות admin

דופן הידראולית מוגדרת בת"י 5916 כדופן הרמה אחורית- דופן הרמה להתקנה על רכב בעל גלגלים. תקן זה מבוסס על תקן אירופי EN1756-1 משנת 2008 כמו כן ת"י זה מחליף את מפמ"כ 299 משנת 1990.

דפנות הרמה כהגדרתן בתקן משמשות לטעינה ופריקה של הרכב, ניתנות להתקנה בצידי הכלי או בקדמתו, גובה ההרמה המירבי אינו עולה על 2 מטרים כאשר הן מסוג נפתח סיבובי וכן משמשות לפריקה וטעינת מטענים.

אז איך בעצם הדופן מתממשקת לרכב בפן התחבורתי החוקתי?

בהתאם לתקנות התעבורה סעיף 273, רישוי כלי רכב ומרכביו, יבוצע בהתאם לנוהל המוגדר ע"י משרד התחבורה- אגף הרכב ושירותי תחזורה (נוהל H-02-2018). על מנת לא להכביר במילים ניתן לצפות בתרשים זרימה נוח שמפרסם המשרד מעת לעת, כאשר עיקרי התהליך :  יבוא כלי רכב, הפקת רישיון זמני/שלט במבחן, קבלת אישור מעבדה שנבדק אב טיפוס בעבר, העברה לבונה מרכבים מוסמך ומאושר ע"י משרד התחבורה, הפקת תסקיר בטיחות ע"י זימון בודק מוסמך באחריות היבואן/בונה המרכב, ביצוע בדיקה פרטנית על ידי מעבדה מוסמכת, מעבר רישוי (טסט), הפקת רישיון קבוע.

מה עוד נגזר מתקנות התעבורה?

בהתאם להוראת נוהל מס' 133 "בדיקת פנסי צד (דופן) של משאית N3 ; N2 בעת המבחן השנתי : (א) ברכב מסוג N2 ו-N3 (רכב מסחרי שמשלו הכולל המותר עולה על 3,500 ק"ג) בעל דופן הרמה הידראולית אחורית, יותקנו בכל צד של הדופן, בחלק הפנימי, במרחק שלא יעלה
על 20 ס"מ מקצות הדופן, שני פנסים מפיצי אור בגוון כתום, אשר ייראו למרחק של 100 מטרים.
(ב) לא יפעיל אדם דופן הרמה הידראולית ברכב מסוג N2 ו-N3 אלא אם מותקנים עליה פנסים כאמור בתקנת משנה (א) ובטרם ידליקם."

 

דגשי בטיחות טכניים לייצור:

  1. מקדם הבטיחות לכניעה נע בין 175 ל210 אחוז
  2. מנגנון עומס יתר שלא יאפשר הרמה של 125 אחוז מהעומס המותר.
  3. שקיעה שלא תעבור 15 מ"מ ב15 דקות בעומס יתר כדלעיל.
  4. צנרת עמידה בלחץ של לפחות פי 4 מלחץ עבודה.
  5. מהירות יתר שלא תעבור 0.165 מטר לשניה.
  6. מרחק בין לחצני בקרה ידניים לבין הדופן ינוע בין 0.3-0.6 מטרים.

בנוסף לדגשי בטיחות אלו, כמובן שקיימים עוד המון דגשים לתכנון וייצור. כמו כן, בבדיקות השגרתיות המבוצעות הן ע"י המפעיל ובבדיקת הרמפה הקבועה של הבודק המוסמך אחת ל-14 חודש יבדקו נזילות, שקיעות, סדקים ועוד פרמטרים קריטיים וחיונים להמשך פעילות תקינה של הדופן. בהתאם להוראות יצרן נדרש לשמור על תחזוקה הולמת ולבצע טיפולים קבועים בהתאם להוראותיו, כלי שלא יטופל, יתוחזק ויבדק כראוי עלול לאבד את כשירותו.

לסיכום: כבהתאם לפקודת הבטיחות בעבודה כל מכונת הרמה תבדק אחת ל-14 חודש, דופן הידראולית אחורית המכונה גם רמפה למשאית נכללת בקטגוריה זו ולאחר בדיקה מקיפה של המכונה ינתן אישור לרמפה.

« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

עקבו אחרינו:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • YouTube
  • LinkedIn
הגלריות שלנו

לא נמצאו פוסטים.

אודותינו
שיאן מהווה פתרון לכל הדרישות שיכולות לעלות מצד הלקוח בכל ההיבטים של מתקני ואביזרי ההרמה, החל מרגע המחשבה והרעיון להצטיידות, תוך אפיון המוצר וקבלתו.
תפריט
  • דף בית
  • השירותים שלנו
    • בדיקת מלגזות
    • בדיקת רמפות
    • בדיקת ליפטים
    • בדיקת אביזרי הרמה
  • מאמרים
  • אודות
    • מדיניות האיכות
  • שאלות נפוצות
  • צור קשר
  • 054-8008179
  • [email protected]
  • משהב"ט: 0011021844
חייג
גלילה לראש העמוד
WhatsApp chat
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס